Köpinformation och villkor

Lottashopen tillhandahålls av Svenska Lottakåren (Riksförbundet Sveriges lottakårer) med organisationsnummer 802006-0359, tillsammans med DHL Presentreklam AB 556602-3262


Adress

Lottashopen (DHL Reklam)
Uppköparvägen 5
120 44 Årsta


Varför kommer min leverans från DHL Presentreklam?

Lottashopen och DHL Presentreklam (DHL) har ingått ett samarbete, vilket innebär att DHL sköter Lottashopen.se.

Kan ni fakturera eller måste jag betala med kort?

Under Allmänna villkor hittar du allt runt betalningar, returer, leveranstid och ångerrätt.
Se separat flik.


Om Lottashopen

Lottashopen tillhandahålls av Svenska Lottakåren (Riksförbundet Sveriges lottakårer) med organisationsnummer 802006-0359 i samarbete med DHL Presentreklam 556602-3262.

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK inklusive moms. En beställning bekräftas alltid genom en orderbekräftelse.

Fraktkostnader

Frakt tillkommer med 85 kr och anges i orderbekräftelsen.

Betalningsvillkor

Betalning sker med kort och sköts av Nets.
Beställningar gjorda av inloggade kursledare med kurskod faktureras riksförbundet.

Leveranstider

Normal leveranstid om varan finns i lager är ca 1-2 arbetsveckor från den dagen då beställning görs. Om varan ej finns i lager meddelas detta tillsammans med orderbekräftelse via e-post. Vid längre leveransförsening har du alltid möjlighet att upphäva köpet (gäller lagerförda produkter).

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas en bekräftelse via e-post att vi mottagit beställningen.

Leverans

Din beställning skickas med DHL transport till närmaste hämtningsställe.

Avgifter

Inga faktureringsavgifter, expeditionsavgifter eller liknande förekommer.

Reklamation

Kontakta kundservice hos DHL Reklam omgående på tel: 08-645 85 10 eller epost: info@dhlreklam.com om en leverans innehåller skadade eller felaktiga varor. Senast 7 dagar efter leverans.
Returnera aldrig varor utan att först kontakta kundservice.

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta Lottashopen så snart som möjligt efter att felet upptäckts via info@dhlreklam.com. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid.
Reklamationen skickas till: DHL Reklam, Uppköparvägen 5, 120 44 Årsta.

Ångerrätt

Vid köp av varor på Lottashopen gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Till Konsumentverkets blankett
Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Lottashopen (info@dhlreklam.com) detta inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Om du vill ångra ett köp som gjorts ska du, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till Lottashopen på det sätt som anges här:

Du ska ange ditt namn, adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer och namn på varan i meddelandet. Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas av du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram.
Varan skickas till: DHL Reklam, Att: Lottashopen, Uppköparvägen 5, 120 44 Årsta.

Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Lottashopen. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalförpackning. Lottashopen betalar tillbaka beloppet efter att Lottashopen tagit emot varan. Återbetalningen kommer att ske via det betalningsalternativ som du valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning

Ej utlösta varor

Om vi får tillbaka paket som ej lösts ut från posten, debiterar vi dig samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur. Betalning sker mot faktura inom 15 dagar från fakturadatum.